Employer branding online: jesteś w sieci lub nie ma Cię wcale
Employer branding online to nie tylko trend. To być lub nie być dla organizacji, które walczą o pozytywny wizerunek pracodawcy. W obliczu zmian, jakie wywołała pandemia COVID-19, większość przedsiębiorstw uciekła na stałe do sieci. Stało się zatem oczywiste, że działania marketingowe, w tym employer branding, również musiały. Dlatego jeśli aktywnie rekrutujesz lub chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy, musisz być online.
Employer branding online: dobre praktyki
Wywiady z pracownikami
Jednym ze sposobów na to, aby pokazać się światu (i kandydatom) jest zaadaptowanie programu ambasadorskiego w swojej firmie. W końcu nikt nie opowie lepiej o pracy dla danego pracodawcy, niż obecni pracownicy. A w jaki sposób? Cykl postów typu success story lub wywiad z wybranymi ambasadorami udostępniony w Social Media załatwi sprawę!
Więcej o programie ambasadorskim możesz przeczytać tutaj.
Zdalna rekrutacja
Brzmi banalnie? Być może, jednak w świetle zmian wywołanych pandemią COVID-19 nie tylko model pracy zdalnej stał się standardem. To samo tyczy się rekrutacji. Dlatego jeśli kandydat tego oczekuje, zaoferuj mu proces rekrutacyjny online. W tym celu zaznacz taką możliwość w ogłoszeniu o pracę, a na pewno dotrzesz do większej ilości specjalistów.
Zakładka kariera
Sercem działań employer brandingowych w sieci jest zakładka kariera. To miejsce, w którym kandydat może zapoznać się ze swoim potencjalnym pracodawcą, zobaczyć, jak wygląda ścieżka rozwoju w danej firmie, poznać proces rekrutacji.
Stronę kariera możesz spróbować zaprojektować samodzielnie. Korzystając z usług agencji employer brandingowej, możesz być jeden pewien, że uwzględnione zostanie wszystko to, co powinno. Profil grupy docelowej, ścieżka kandydata, rozwiązania UX/UI ułatwiające aplikację.
Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić w ramach zakładki kariera tutaj.
Live chat z firmą
Employer branding online daje ogrom możliwości, wystarczy użyć wyobraźni. Przykładem jest live chat z pracownikiem HR, zaimplementowany na stronie korporacyjnej lub kariera danej firmy. To świetny sposób na to, by nawiązać bliższy kontakt z kandydatem i rozwiać wszelkie jego wątpliwości dotyczące rekrutacji.
Wykorzystaj potencjał digitalu i zintegruj swoją stronę z różnymi rozwiązaniami EB.
Konsultacje z rekruterem
To świetny sposób, aby podbić Candidate Experience! Nie ma bowiem lepszej metody na wprowadzenie kandydata w proces rekrutacyjny, jak danie mu możliwości porozmawiania o nim z osobą bezpośrednio zaangażowaną w rekrutację. Kontakt z rekruterem to także świetny sposób, aby dowiedzieć się, jak napisać CV, jakie są możliwości rozwoju w danej firmie, jak przygotować się do rekrutacji.
Treści zgodne z SEO
Tworząc treści na swojej stronie korporacyjnej lub zakładce kariera, warto zadbać o ich jakość. Dobry SEO content sprawi, że nie tylko dostarczysz kandydatom niezbędnych informacji, lecz również zadbasz o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wdrażając strategię SEO copywritingową, zaczniesz przyciągać określone grupy interesariuszy (partnerów, potencjalnych pracowników). Będziesz też wysoko na liście wyników wyszukiwania pod frazy związane z profilem Twojej działalności. W ten sposób z kolei zwiększysz swoją rozpoznawalność i dasz się poznać szerszemu gronu odbiorców.
Z nami nie musisz robić tego sam! Z nami otrzymasz gotowy SEO content plan.
Jak więc widać, employer branding online to szansa, a nie przeszkoda. Warto ją wykorzystać, aby zaistnieć na lokalnym rynku i odnieść sukces w rekrutacji. Jeśli jednak nie wiesz, jak wdrożyć działania employer brandingowe w sieci, napisz do nas. Z chęcią Ci pomożemy.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.