Strategia Employer Branding
Odpowiednia strategia employer branding w firmie stała się nieodłączną częścią przyszłościowego myślenia o organizacji. Bez niej ciężko o pozyskanie zaangażowanych do pracy specjalistów. Dowiedz się, jak ją wdrożyć w swojej firmie.
Czy wiesz, że aż 86% pracowników nie zaaplikowałaby do firmy, która szczyci się złą reputacją? Teraz, gdy nastała era zabiegania o kandydata, działania employer branding stały się nieodzowną częścią strategii całej firmy. O tym, czym employer branding jest, przeczytasz więcej tutaj.
Jak wdrożyć działania employer brandingowe w firmie?
Najpierw należy zastanowić się, czy być może część narzędzi, które wchodzą w skład działań EB, nie istnieje już w organizacji. Odpowiedni wizerunek pracodawcy to także eventy PR-owe, intuicyjna strona kariery, rozbudowana oferta ogłoszeń o pracę, ciekawe benefity dla pracowników. Strategia employer branding to bardzo szerokie określenie obejmujące zarówno działania zewnętrzne, jak i wewnętrzne.
Jak zdefiniować, czego organizacja potrzebuje w zakresie EB?
W tym miejscu warto posłużyć się pomocą, gdyż może się to okazać kluczowe z punktu widzenia zarządzania wizerunkiem pracodawcy. Być może warto sięgnąć po narzędzia, które usystematyzują pewne pojęcia i potrzeby, dając obraz całości problemu, np. Poradnik Skutecznego Employer Brandingu. Dzięki niemu zdiagnozujesz, które obszary w firmie działają prawidłowo pod względem EB, a które wymagają poprawy.
Zdiagnozowane potrzeby i problemy – i co dalej?
Bez działania nie ma efektów. Dlatego należy zacząć wdrażać odpowiednie narzędzia, które przyczynią się do poprawy wizerunku pracodawcy, komunikacji w firmie czy zdobywania konkretnych kandydatów na rynku pracy. Przykładowymi narzędziami mogą być:
- newslettery
- zakładki kariera
- aplikacje mobilne
- odpowiednia identyfikacja wizualna
- angażująca treść ogłoszeń o pracę
- kampania wizerunkowa