Jakie są cele Employer Brandingu?

Cele employer brandingu? Działania employer brandingowe mają na celu zbudowanie atrakcyjnego wizerunku marki pracodawcy w oczach kandydatów i pracowników. Samo to określenie jest jednak zbyt ogólne, aby w pełni wyrazić zakres działań EB, jakie można podjąć w celu realizacji celów krótko- i długoterminowych. O wszystkich nich przeczytasz poniżej.
widok-z-gory-na-kawe-notatnik-i-cele-employer-brandingowe

Czym jest Employer Branding?

O tym, czym jest employer branding oraz jakie działania obejmuje, pisaliśmy wcześniej tutaj. Jednak w celu przypomnienia dodamy, że to budowanie wizerunku marki pracodawcy w taki sposób, by przekonać obecnych pracowników i kandydatów, że dana organizacja jest tą, dla której warto pracować. By tak się stało, musisz pokazać, że Twoja firma to miejsce, w którym pracownicy mogą się rozwijać.

Pamiętaj, aż 20% procesów rekrutacyjnych nie kończy się zapełnieniem wakatu. Wówczas warto zadbać o właściwy employer branding. Jednak zapełnienie luki kadrowej to początek. Tak naprawdę cele employer brandingu obejmują wiele obszarów. Zaliczamy do nich m.in.:

  • budowę pozytywnych doświadczeń
  • zwiększenie lojalności pracowników
  • promocję wartości i kultury pracy
  • poprawę wewnętrznej komunikacji
  • programy ambasadorskie

80% Specjalistów ds. Rekrutacji uważa, że employer branding ma znamienny wpływ na zatrudnianie wykwalifikowanych talentów.

Uzupełnienie luk kadrowych

Marketing rekrutacyjny to jeden z obszarów działań employer brandingowych. Uzupełnienie luk kadrowych celem zniwelowania rotacji w zespole to wyzwanie, z którym mierzy się wiele firm. Kampania rekrutacyjna stanowi w tym miejscu odpowiedź. Jednak nim przejdziesz do jej realizacji, zastanów się nad źródłem problemu i odpowiedz sobie na pytanie: Dlaczego moi pracownicy odchodzą? Być może problemem nie jest kwestia wynagrodzenia, a rodzaj oferowanych benefitów lub brak satysfakcjonujących projektów.

Budowa pozytywnych doświadczeń

Skuteczny employer branding dba o to, aby po wejściu do biura, kandydat poczuł, że chce tu zostać. Na sumę pozytywnych odczuć osób odwiedzających firmę składa się sposób wykorzystania dostępnej przestrzeni i warstwa emocjonalna. Aby sprawić, żeby nasza organizacja już w progu zachęcała do tego, by w niej zostać, zastanów się nad wystrojem biura. Niech to będzie przestrzeń estetyczna, wpływająca twórczo na pracowników, ciepła i przytulna. Z drugiej strony zadbaj o odpowiedni onboarding, i to już na etapie rozmów rekrutacyjnych! W tym celu skorzystaj z naszego darmowego przewodnika po onboardingu. Wszystko to razem sprawi, że staniesz się wiodącym pracodawcą na rynku!

Zwiększenie lojalności pracowników

Lojalny pracownik to zaangażowany członek zespołu, który nie myśli o zmianie pracy. Myślisz, że to już przeszłość, a oddany pracownik to mit? Zdradzimy Ci nasz sekret: każdy pracownik ma w sobie potencjał na to, by się do Ciebie przywiązać! Wystarczy odpowiednio o niego zadbać.

Doskonałym sposobem na budowanie zaufania jest wkład w rozwój pracowników. Możesz to robić poprzez dofinansowanie do nauki, programy stażowe, klasy patronackie czy budżet szkoleniowy.

Promocja kultury pracy

Wizerunek marki pracodawcy przekłada się na wyjściową opinię o miejscu pracy. Zgodnie z raportem Randstad Employer Brand Research, aż 96% respondentów twierdzi, że zgodność osobistych przekonań z wartościami i kulturą organizacji wpływa na zadowolenie z pracy. Jak zatem promować unikalne wartości, za pomocą których wyraża się firma? Na przykład poprzez udostępnienie Culture Booka, z którym będzie mógł się zapoznać każdy kandydat.

Poprawa komunikacji wewnętrznej

Poprawa przepływu informacji i budowa unikalnej komunikacji wewnętrznej to podstawowe cele employer brandingu. Z pewnością sam wiesz najlepiej, jak zwykle wygląda obieg informacji pomiędzy działami. Utworzenie cyberprzestrzeni do dzielenia się informacjami, wystawienie tablicy ogłoszeń, opracowanie komunikacji mailingowej. To jedne ze sposobów, dzięki którym poprawisz przepływ informacji w swojej firmie.

Employee Advocacy

Employee Advocacy, czyli wewnętrzne programy ambasadorskie, to działania wspierające budowanie marek osobistych pracowników. Jak na pewno wiesz, siłą każdej marki jest jej autentyczność. To ona wspiera budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz sprawia, że kandydaci sami zaczynają pukać do Twoich drzwi. A jak to osiągnąć? Użyj to, co już masz pod ręką: Twoich obecnych pracowników! Udzielając im niezbędnego wsparcia np. copywriterskiego, pomóż im stworzyć materiały promujące pracę w Twojej firmie. Te z kolei będą oni udostępniać za pośrednictwem prywatnych kanałów.

Więcej o budowaniu strategii employer brandingowej znajdziesz tutaj.

Jak więc widzisz, cele employer brandingu obejmują wiele obszarów, spośród których część jesteś w stanie szybko i łatwo zaimplementować. Pozostałe, takie jak kampanie rekrutacyjne czy treści dla kandydatów, lepiej zostawić specjalistom. W tym celu napisz do nas! Z przyjemnością zapoznamy się z Twoimi oczekiwaniami i zbudujemy strategię employer brandingową, z którą zrealizujesz każdy cel!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.