Czym jest kampania rekrutacyjna?

Kampania rekrutacyjna obejmuje szereg działań marketingowych, których celem jest pozyskanie najlepszych kandydatów na wyznaczone stanowiska pracy. Edycja ogłoszeń, weryfikacja talentów, promocja ofert. To zaledwie początek. Dowiedz się, jak wygląda profesjonalna kampania rekrutacyjna i już teraz docieraj do najlepszych specjalistów!

Dlaczego warto zainwestować w kampanię rekrutacyjną?

Profesjonalna kampania rekrutacyjna pozwala dotrzeć do grona specjalistów z niezbędnymi kwalifikacjami. Oznacza to, że nasze ogłoszenia będą się wyświetlać głównie tym osobom, które posiadają kluczowe dla nas kompetencje. To również oszczędność czasu. Wyobraź to sobie. Zamiast przegrzebywać się przez stos aplikacji wątpliwej jakości, otrzymasz starannie wyselekcjonowane CV, z których z większym prawdopodobieństwem wyłonisz osobę, której szukasz.

Wdrożenie kampanii rekrutacyjnej to jeszcze jeden plus. Prowadzone w jej ramach działania promocyjne wspierają budowanie wizerunku firmy (więcej o employer brandingu pisaliśmy tutaj). Dzięki temu wzmocnisz pozycję swojego przedsiębiorstwa na rynku oraz zwiększysz rozpoznawalność marki. Efekt? Wzrost współczynnika konwersji.

Więcej o marketingu rekrutacyjnym przeczytasz w naszym artykule.

Jak zacząć

kampanię rekrutacyjną?

pracownik-agencji-z-telefonem-pracuje-nad-kampania-rekrutacyjna

Gotów, by uruchomić swoją pierwszą kampanię rekrutacyjną? Świetnie! Nim jednak rozpoczniemy działania rekrutacyjno-promocyjne i uruchomimy machinę marketingową, warto ustalić, jak chcemy realizować naszą kampanię. Wewnętrznie, wykorzystując własne zasoby, czy też zewnętrznie – korzystając z usług profesjonalnej agencji.

Samodzielne realizowanie założeń kampanii pozwala zmniejszyć koszty. W końcu wszystkie działania wykonują pracownicy. Czy są to jednak osoby zawodowo związane z marketingiem? Czy są wystarczająco zorientowane w aktualnych trendach? Jeśli nie, należy je wcześniej przeszkolić. A to wiąże się z wydatkiem.

pracownik-pracujqcy-zdalnie-nad-kampania-rekrutacyjna
pracownicy-przybijaja-piatke-swietujac-sukces-jaki-osiagnela-kampania-rekrutacyjna

Znacznie pewniejszym rozwiązaniem jest strategia zewnętrzna. Decydując się na ofertę profesjonalnej agencji, mamy pewność, że nad naszą kampanią pracuje zespół specjalistów. Analizując nasze potrzeby i specjalistyczny rynek, dostarcza on rozwiązania dostosowane zarówno do naszej firmy, jak i najnowszych trendów.

Z czego składa się kampania rekrutacyjna?

Prawidłowo zaprojektowana kampania rekrutacyjna obejmuje m.in.:

  • sformułowanie EVP
  • określenie grupy targetowej
  • analizę rynku i konkurencji
  • wybór odpowiednich kanałów marketingowych (dostosowanych do zachowań i preferencji odbiorcy)
  • edycję ogłoszeń
  • projekt nośników graficznych spójnych z wizerunkiem firmy

Przystępując do prac nad kampanią, nie możemy zapominać, że służy ona również celom promocyjnym. W związku z tym wszystkie podejmowane przez nas działania powinny być spójne z wizerunkiem firmy. Aby kampania skutecznie realizowała cele pracodawcy, musi odnosić się do wartości przedsiębiorstwa. Jest to dodatkowy wabik dla naszych kandydatów. Dlaczego?

Poza oczywistymi informacjami, takimi jak zakres obowiązków, wymagania, widełki, osoba poszukująca pracy potrzebuje czegoś więcej. Chce wiedzieć, dlaczego nasza firma robi to, co robi. Co ją napędza, co motywuje? Jeśli identyfikuje się z tymi celami, chętniej zaaplikuje.

Kampania rekrutacyjna a Candidate Experience

Candidate Experience, czyli w dosłownym tłumaczeniu „doświadczenie kandydata”, to suma wszystkich doświadczeń, które rodzą się w podświadomości kandydatów w punktach styku z firmą. Planując kampanię rekrutacyjną, musisz o nich pamiętać. Ponieważ CX wpływa na to, czy osoba poszukująca pracy zechce nawiązać z nami współpracę, warto o niego zadbać w kampanii.

Jednym z kluczowych elementów Candidate Experience jest opis w ogłoszeniu.

Jak wynika z “Raportu Candidate Experience” z roku 2021, 82% raportowanych specjalistów liczy na wiarygodne przedstawienie warunków pracy. Niestety, jedynie 32% z nich przyznało, że analizowało takie ogłoszenia. O 68% za mało!

Kolejnym z elementów jest zapoznanie kandydata z obecnymi pracownikami firmy. I tutaj pracodawcy mają problem. Zgodnie z tym, co podaje grupa Allegis Global Solutions, około dwie trzecie kandydatów niechętnie odnosi się do zaakceptowania oferty jeśli w trakcie procesu rekrutacyjnego nie spotkało różnych pracowników firmy.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule.

Jak zatem widzisz, skuteczna kampania rekrutacyjna składa się z wielu elementów, których właściwe opracowanie zapewnia sukces. Ponieważ wiemy, że każda z tych składowych wymaga specjalistycznej wiedzy oraz czasu, chętnie opracujemy je za Ciebie! Aby dowiedzieć się, co możemy dla Ciebie zrobić, napisz lub zadzwoń. Pomożemy!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.