Czym jest UX writing?
Choć według niektórych osób znaczenie słowa pisanego zanika, to jednak ono ostatecznie przekonuje nas do wykonania różnych czynności, takich jak zakup czy zamówienie usługi. Z pewnością wiesz, na czym polega copywriting. Czas, byś poznał bliżej sposób tworzenia treści obowiązkowy w dobie cyfryzacji – UX writing.
Na czym polega UX writing?
UX writing zapobiega podobnym sytuacjom. Sprawia, że odwiedzając witrynę, wiesz dobrze, co kliknąć i gdzie przejść, aby uzyskać pożądany efekt. Jest więc swego rodzaju nawigacją, drogowskazem. Zwiększa ponadto sumę pozytywnych doświadczeń użytkownika wynikłych wskutek kontaktu ze stroną/aplikacją.
Poniżej wyjaśniam, dlaczego warto stosować UX writing:
- buduje pozytywną relację pomiędzy produktem a użytkownikiem
- zwiększa użyteczność oprogramowania
- zachęca do działania, zwiększa zaangażowanie
- prowadzi do wzrostu sprzedaży
- wywołuje pozytywne emocje, wzbudza zaufanie do marki
Według badań, użytkownicy czytają średnio tylko 20-28% tekstu na stronach WWW.
Jak wygląda
dobry UX writing?
Teksty zgodne z zasadami UX copywritingu są przejrzyste, użyteczne i kompaktowe. Poza jakością treści, uzyskiwaną w oparciu o wytyczne E-A-T, pamiętaj też o właściwym, ułatwiającym skanowanie układzie tekstu na stronie.
- unikaj strony biernej
- maksymalnie upraszczaj komunikaty
- używaj cyfr i wyliczeń
- nie stosuj branżowego słownictwa
- zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy
- wyróżniaj najważniejsze informacje
- od razu wyjaśniaj słowa, których znaczenie może budzić wątpliwość
Więcej o tworzeniu przyjaznego w odbiorze tonu komunikacji przeczytasz tutaj.
Kiedy zgłosić się do specjalisty?
UX writing powinieneś stosować również w kampaniach reklamowych oraz na zakładkach kariery. W ten sposób znacznie zmniejszysz współczynnik wyjść i odrzuceń, a w rezultacie zwiększysz skuteczność swoich komunikatów.
Co jednak, jeśli nie czujesz się pewnie w tym obszarze? W takim wypadku zgłoś się do specjalisty. W ramach usług profesjonalnej agencji digitalowej zyskasz:
- audyt treści
- opracowanie tonu i taktyk komunikacji
- projekt tekstu i układu treści na stronie
- implementacja copy
Dowiedz się, co jeszcze agencja może dla Ciebie zrobić. Czytaj więcej.
Jak zatem widzisz, sam projekt strony/aplikacji to nie wszystko; sukces gwarantuje dopiero właściwe użycie komunikatów, za którymi podążają internauci. Przykłady dobrych praktyk pisarskich znajdziesz w naszych dotychczasowych pracach tutaj. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja firma stosuje właściwy ton i język komunikacji w kontakcie z klientem, zgłoś się do nas. Chętnie Ci pomożemy!
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.