Employer branding – przykłady
Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, czym jest employer branding, oto najprostszy sposób, aby to wyjaśnić. Z pewnością odwiedzałeś w przeszłości strony pracodawców. Jeżeli przeglądając je, pomyślałeś, że sprawiają pozytywne wrażenie i mógłbyś dla nich pracować, prawdopodobnie spotkałeś się z przykładem dobrze zaimplementowanego employer brandingu. O tym, jakie korzyści daje dobry employer branding oraz jak go wdrożyć, przeczytasz poniżej.
Korzyści działań
employer brandingowych
Employer branding, nazywany w skrócie EB, to zespół działań z pogranicza HR i marketingu, których zastosowanie ma jeden podstawowy cel – budowanie marki pracodawcy. Troska o to, aby organizacja utrzymywała dobre relacje na linii pracownik – pracodawca, miała jasno określony wizerunek i kulturę organizacyjną, są składowymi dobrego employer brandingu.
Do niekwestionowanych zalet działań employer brandingowych należą:
- budowa zadowolenia i satysfakcji wśród pracowników
- przyciąganie kandydatów o sprecyzowanym profilu zawodowym
- budowa przyjaznego, sprzyjającego kreatywności środowiska pracy
- pozyskanie ambasadorów do (często bezpłatnych) działań promocyjnych
Działania employer
brandingowe – przykłady
Działania employer brandingowe możemy podzielić ze względu na zasięg na wewnętrzne i zewnętrzne. W przypadku tych pierwszych wszystkie działania kierujemy do obecnych pracowników. W związku z tym ich zadanie obejmuje stworzenie przyjaznego środowiska pracy oraz zbudowanie poczucia przynależności. Dzięki nim pracownik będzie pochlebnie wypowiadał się o pracy dla swojego pracodawcy. Również poza firmą.
Do wewnętrznych działań employer brandingowych zaliczamy m.in.:
- troska o benefity pracownicze np. opieka medyczna dla pupili
- troska o work life balance
- możliwość rozwoju zawodowego i dostęp do bezpłatnych form pobierania nauki
- inicjatywy integracyjne
- unikalny styl komunikacji z otoczeniem wewnątrz organizacji
W employer brandingu zewnętrznym zwracamy się do osób spoza organizacji, jak kandydaci oraz potencjalni partnerzy biznesowi. Działania employer brandingowe w tym obszarze mają więc na celu zbudowanie dobrego wizerunku pracodawcy. Jest to rodzaj stałej komunikacji, której zadaniem jest sprawić, aby firma stała się pracodawcą z wyboru, a nie z przypadku.
Przykładami employer brandingu kierowanymi na zewnątrz są:
- działania online oraz kampanie rekrutacyjne
- zaadaptowanie zakładki kariera (więcej o tym znajdziesz tutaj)
- atrakcyjne, przykuwające uwagę ogłoszenia o pracę
- działalność ambasadorów w Social Media (o ambasadorach i znaczeniu zjawiska Employee Advocacy piszemy tutaj)
- programy stażowe i ambasadorskie
- udział w targach pracy i eventach branżowych
Usługi agencji
employer brandingowych
Jeżeli nie masz na pokładzie dedykowanych specjalistów od employer brandingu, prostym rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowej oferty agencji employer brandingowej. Agencja EB dysponuje szeregiem analityków, UX/UI designerów, copywriterów oraz digital specjalistów, z których pomocą staniesz się wiodącym pracodawcą na rynku! Dlatego nie wahaj się i już teraz skontaktuj się ze specjalistą.