Jak znaleźć pracę przez LinkedIn?
Popularność LinkedIn stale rośnie. Ma to związek z ogromnym potencjałem platformy, która umożliwia nie tylko transfer wiedzy i budowanie sieci kontaktów zawodowych, ale również aktywne poszukiwanie pracy. Jak znaleźć pracę przez LinkedIn, pyta wiele osób. W niniejszym artykule piszemy, jak zbudować profil, aby przyciągnąć uwagę headhunterów i odnieść sukces w rekrutacji. Czytaj dalej.
Zrób rachunek sumienia
Jeszcze przed zarejestrowaniem się w aplikacji oceń siebie szczerze. Zastanów się, jakie są Twoje mocne i słabe strony, z czego jesteś dumy, do kogo chciałbyś się zwrócić w swojej komunikacji? Listę powinieneś rozpocząć od rzeczy, z których chciałbyś być szczególnie znany, przy czym nie muszą to być atrybuty związane tylko z Twoją karierą. W tym miejscu możesz wykorzystać również osiągnięcia spoza miejsca pracy. Dzięki nim łatwiej będzie Cię polubić, przekonać się do Ciebie. A to z pewnością weźmie pod uwagę rekruter.
Poza cechami związanymi ściśle z Tobą jako specjalistą w danej dziedzinie, ważne jest też to, do kogo mówisz. Rekrutera, kolegów z branży, właścicieli firm? Od tej informacji zależy, jak zbudujesz swój opis, a także jak będzie wyglądać Twoja sieć kontaktów.
Z LinkedIn korzysta globalnie już ponad 830 mln osób. Więcej tutaj.
Wejdź w buty pracodawcy
Firma X poszukuje content specjalisty? Zapewne nie chodzi jedynie o brak treści na firmowej stronie, lecz również o słabe pozycjonowanie i małą ilość leadów wpadających do lejka. Pan Y z firmy Z zamieścił ogłoszenie o pracę na stanowisku Digital Marketera? Prawdopodobnie potrafi uruchomić płatną kampanię, ale ma problemy z jej optymalizacją i wysokimi kosztami za klik. Rozumiesz już?
A zatem, jak znaleźć pracę przez LinkedIn? Wchodząc w buty potencjalnych pracodawców i wyodrębniając w swoim profilu umiejętności lub cechy, których Ci potrzebują.
Blisko 60% użytkowników LinkedIn jest między 25 a 34 rokiem życia.
Niech Ci uwierzą
Odpowiedz sam sobie na pytanie: “Dlaczego warto mnie zatrudnić?”, a następnie zamieść odpowiedź na swoim profilu LinkedIn. Pamiętaj, samo mówienie o tym, co się potrafi, to za mało. Pracodawca musi Ci uwierzyć. Dlatego nie zapomnij wspomnieć w swoim opisie o nagrodach, wyróżnieniach i osiągnięciach, które świadczą zarówno o Twojej wiedzy, jak i charakterze i determinacji.
Nie masz żadnych oficjalnych wyróżnień? Możesz pochwalić się innymi wynikami:
- liczbą przeszkolonych osób
- ilością pozyskanych leadów
- wzrostem sprzedaży w danym sektorze
- poprawą wskaźnika CTR w mailach do klientów
Pozycjonowanie SEO na LinkedIn
Jak znaleźć pracę przez LinkedIn, to tylko z dobrym SEO. Nie ma jednak powodu do obaw. Pozycjonowanie na LinkedIn działa trochę inaczej, niż tradycyjne, w Google. Wpisując hasła w wyszukiwarkę Google, większość użytkowników korzysta z long taili, czyli bezpośrednich zapytań np. “Jak znaleźć pracę przez LinkedIn?”.
Korzystając z Advanced Search na LinkedIn, użytkownicy wpisują krótkie frazy powiązane z konkretnymi stanowiskami pracy np. social media manager. Wiedząc zatem, na jakie hasła związane z Twoim stanowiskiem chcesz się pozycjonować, wybierz maksymalnie 5 takich fraz i dodaj je do swojego profilu w kilku miejscach: w opisie, nagłówku, doświadczeniu zawodowym.
Idealne zdjęcie profilowe
Profile ze zdjęciem zwiększają liczbę odsłon nawet o 21 razy. Dlatego nie pomijaj tego kroku i dodaj swoje zdjęcie profilowe. Warunek? Musi być aktualne i o biznesowym charakterze. Zapomnij o zdjęciach z wakacji, przynajmniej na LinkedIn.
Wybierając zdjęcie do publikacji, zwróć uwagę, czy patrzysz prosto w obiektyw. Uśmiech nie jest konieczny, jednak na pewno wzbudza zaufanie. Równie ważny jest strój – schludny, nie odrywający oczu od twarzy osoby na zdjęciu. Garnitur jednak nie jest konieczny.
O tym, jak wykonać poprawnie zdjęcia pracowników, pisaliśmy tutaj.
Zaproś rekruterów
Planując sieć kontaktów, zachowaj rozsądek. Możesz wysyłać zaproszenia osobom, których nie znasz, jednak zastanów czy kiedykolwiek wejdziesz z nimi w interakcję. Wybieraj więc tylko takie kontakty, z którymi realnie chciałbyś nawiązać kontakt, chociażby tylko online. W przeciwnym razie to nie ma sensu. A jeśli już kogoś zapraszasz?
Używaj przemyślanych argumentów w zaproszeniach. W tym celu możesz skorzystać z gotowych szablonów dostępnych w sieci np. tutaj. Pamiętaj jednak, że w każdym przypadku zaproszenie powinno zostać odpowiednio spersonalizowane i dopasowane do kontaktu. Nie powinno w nim również zabraknąć powodu, dla którego zapraszasz daną osobę do swojej sieci.
LinkedIn to platforma o wielkich możliwościach, również dla pracodawców. To, że specjaliści szukają tam ofert pracy, nie miałoby bowiem większego znaczenia, gdyby nie firmy, które je zamieszczają. Dlatego rozważ LinkedIn w swoich działaniach rekrutacyjno-wizerunkowych. A w razie problemów, skontaktuj się z nami! Razem stworzymy strategię LinkedIn szytą na miarę Twoich potrzeb.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.