Jak zwiększyć ruch na stronie kariera?
Stworzenie zakładki kariera na stronie firmowej to pierwszy krok, aby pozyskać kandydatów na wyznaczone stanowiska. Oczywiście, zaraz po zamieszczeniu stosownych ogłoszeń. Czy jednak samo stworzenie strony dedykowanej karierze wystarczy, aby zwiększyć szanse na aplikacje? Z pewnością nie. Zatem jak zwiększyć ruch na stronie kariera, aby jak najwięcej osób poszukujących pracy mogło odkryć, co mamy do zaoferowania? O tym więcej poniżej.
Co to jest ruch organiczny?
Użytkownicy mogą trafić na daną witrynę na kilka sposobów: wpisując pełną nazwę strony w pasku wyszukiwania, z reklam lub z serwisów społecznościowych. Z nich wszystkich jednak ruch organiczny, czyli pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania, jest najbardziej pożądany. Na pozycjonowanie strony z kolei istotny wpływ mają działania z obszaru SEO.
O czym jeszcze musisz pamiętać, tworząc stronę kariera? Czytaj tutaj.
Jak zwiększyć ruch na stronie kariera poprzez SEO?
SEO obejmuje działania na stronie (on-site) oraz poza nią (off-site). Nim jednak przejdziemy do tego, jak zwiększyć ruch na stronie kariera, omówimy, czym jest audyt SEO. To bowiem od niego rozpoczynamy wszelkie działania z obszaru pozycjonowania.
Niskie wyniki wyszukiwania mają z reguły przyczynę, a audyt jest po to, aby dowiedzieć się jaką. Na audyt SEO składa się wiele elementów – wszystkie można jednak uściślić w trzech podstawowych kategoriach:
- analiza serwisu
- analiza treści na stronie
- ocena linków zewnętrznych
Audyt SEO jest więc po to, aby wskazać słabe i mocne strony witryny oraz wykryć błędy lub braki na stronie. Przykład? Zbyt wolne ładowanie strony lub brak linków wychodzących.
Sprawdź, jakie czynniki obejmuje dobre SEO. Więcej tutaj.
Pisz o tym, czego Twoi kandydaci szukają
Publikacja wartościowych treści to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Jednak, aby osiągnąć zamierzony efekt, musisz skupić się na publikacjach pożądanych przez Twoją grupę docelową, czyli potencjalnych kandydatów. Ponieważ są to osoby poszukujące pracy w określonych sektorach, warto budować treści właśnie na ten temat. Z pewnością będą oni zainteresowani szczegółami pracy na wskazanym stanowisku.
Regularne dodawanie treści np. w formie postów na blogu, tworzy doskonałą przestrzeń dla słów kluczowych oraz odnośników, których zastosowanie zwiększa widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Link-building w pozycjonowaniu
Link-building to proces wchodzący w skład pozycjonowania, polegający na pozyskiwaniu cennych odnośników z innych stron do naszej. By jednak spełnił swoje zadanie i przyczynił się do zwiększenia ruchu na stronie, musi być jakościowy. Co to oznacza?
Odkąd w 2013 roku powstał nowy algorytm Google o nazwie Pingwin, samo zamieszczanie linków nie wystarczy, by się dobrze pozycjonować. Muszą one być dobre, czyli pochodzić z wysokiej jakości, wiarygodnych źródeł. Wśród nich wyróżniamy:
- katalogi
- blogi innych marek
- fora internetowe
- media społecznościowe
O tym, jak działa pozycjonowanie w wyszukiwarce, przeczytasz tutaj.
Działania SEO na stronie kariera, które są odpowiedzią na pytanie: “Jak zwiększyć ruch na stronie kariera?”, to obszar specjalistyczny. Oznacza to, że pomimo gotowych rozwiązań, jak poprawić widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jest to zakres działań, który warto zlecić specjaliście. W tym miejscu możesz skorzystać z usług agencji employer brandingowej, która poza tym, że projektuje i koduje dedykowane strony kariera, pomaga też zbudować treści, które się pozycjonują. Więcej tutaj.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.