LinkedIn Employer Branding:
Jak Stosować?
Kampanie employer brandingowe tworzone są prawie zawsze na LinkedIn. Co powoduje, że właśnie na tym kanale agencje EB opierają swoje działania? Czytaj dalej.
Posiłkując się naszym doświadczeniem, wiemy, że to właśnie dzięki LinkedIn możemy budować linię komunikacji PRACODAWCA – PRACOWNIK. Jednocześnie zaznaczamy, że wartościowe kampanie LinkedIn Employer Branding nie są przepełnione treścią!
- W obecnych czasach wszyscy jesteśmy przesyceni bodźcami online. Reklamy, wyskakujące okienka, grafiki, linki, filmy, wiadomości… Dziennie jest tego mnóstwo. Widać to też w budowaniu wizerunku pracodawcy.
- Oczywiście, tworzenie artykułów jest potrzebne do pokazania specjalistycznego podejścia firmy. Jednak codzienna komunikacja powinna opierać się o konkretne treści i dane.
LinkedIn Employer Branding: Konkretnie i Na Temat
Na początku warto stworzyć strategię tematów, które chcemy poruszyć. Pomoże nam to trzymać się wyznaczonej linii, a także nie dublować treści. Układając nasze treści w schemat, możemy wyznaczyć cykle oraz motywy, które dzięki kontynuacji mogą podkreślić spójność przekazu. Następnie warto zastanowić się czy dana tematyka jest warta poruszenia.
Przykład? Weźmy pod uwagę firmę produkującą farby i lakiery. Czy pracownicy lub potencjalni kandydaci będą zainteresowani udostępnieniem postu o pierwszym dniu wiosny? Raczej nie.
Jak zbudować profil na LinkedIn?
Należy rozpocząć od analizy. Przeprowadzając audyty różnych profili, widzimy duży odsetek company page, które posiadają niewykorzystany potencjał. Wydaje się, że podstawą profilu firmowego powinno być logo i nazwa firmy. Czy to jednak wystarczy? Nie.
- Opis firmy i nagłówek, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania mają ogromne znaczenie. Nie tylko pod względem dotarcia do potencjalnie zainteresowanych Tobą osób. Przemyślany opis zgodny z praktykami SEO może skutecznie wypozycjonować company page w Google.
- Zakładka Specjalizacja z możliwością ustawienia do 20 obszarów, którymi zajmuje się przedsiębiorstwo. Działają one, jak tagi, po których łatwiej jest dotrzeć do profilu.
LinkedIn Employer Branding: Case Study
Tworząc kampanię employer brandingową, zastanawiasz się, jak dobrać content, aby był spójny wizerunkowo? Jak uzyskać solidne punkty styku?
- Oprzyj się o key message lub claim, które mogą formować linię przekazu. Innym przykładem jest wyrazisty layout dający wizualną spójność. Całość może być ujęta w blokach tematycznych i cyklach, które w miarę czasu można rozwijać.
- Tworząc kampanię dla Porsche Inter Auto Polska, skupiliśmy się na podkreśleniu działań wizerunkowych w oparciu o hasło globalne ‘Got The Drive’. Co więcej, nasze tonality, oparte o content motoryzacyjny i CTA: ‘Co Cię napędza?’, skierowaliśmy do kilku target grup.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy o marketingu rekrutacyjnym – jak robić to dobrze”.