Marka pracodawcy: jak ją zbudować?
Pojęcie brandingu jest popularne i znane. To budowanie marki produktu lub usługi w oczach konsumentów. Obecnie pojęcie to przenoszone jest szerzej – na obszar zarządzania zasobami ludzkimi czy budowania wizerunku jednostki. Czym zatem jest branding pracodawcy? Jak zbudować swoją markę? Czytaj dalej!
Czym jest marka pracodawcy?
Podczas gdy klasyczny branding to świadomość marki, podobnie jest z marką pracodawcy. To, jak postrzegają nas nasi potencjalni kandydaci czy pracownicy w firmie, to właśnie marka pracodawcy. Dlatego obszar brandingu pracodawcy jest tak szeroką dziedziną. Dzieli się na działania zewnętrzne i wewnętrzne. Od czego zacząć kształtować pozytywny wizerunek w oczach kandydatów? Podpowiadamy poniżej.
Marka pracodawcy – od czego zacząć?
Warto zacząć od kilku pytań, które staną się kluczem do dalszych działań:
- Kto jest grupą docelową? Kim są Twoi odbiorcy?
- Jakimi kanałami chcemy i możemy do nich dotrzeć?
- Jakie działania employer brandingowe już realizujemy i jak je komunikujemy?
- Jak dbamy i angażujemy obecnych pracowników i komunikujemy się z nimi?
- Jaka jest reputacja o firmie? Jakie opinie posiada firma?
To 5 wskazówek, z których można wywnioskować, na jakim etapie znajduje się firma, jeśli chodzi o employer branding.
Tylko przez dokładne określenie grupy docelowej jesteśmy w stanie stworzyć odpowiednią kampanię wizerunkową i wybrać kanały, które będą w tym pomocne. Łatwiej będzie także dobrać działania employer brandingowe i podjąć takie, które wpłyną na angażującą komunikację wewnętrzną. A w rezultacie stworzą odpowiedni wizerunek firmy i opinie o niej!
Narzędzia employer branding
Pamiętaj, że potrzebujesz narzędzi, które wspomogą budowanie wizerunku firmy. Istotne jest posiadanie strony WWW, gdzie oprócz aktualności z życia firmy oraz informacji o tym, czym się zajmuje, znajdzie się także rozbudowana zakładka Kariera. O tym, jak powinna wyglądać, przeczytasz tutaj!
Dbaj o komunikację wewnętrzną i działania wizerunkowe – organizuj angażujące akcje employer brandingowe, stwórz np. aplikację mobilną dla Twoich pracowników czy potencjalnych kandydatów. Możliwości jest wiele!
Branding pracodawcy zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza jeśli poszukujemy odpowiednich kandydatów lub chcemy uniknąć rotacji pracowników. Dlatego warto o niego zadbać już teraz – w tym celu skontaktuj się z nami! Wspólnie porozmawiamy o tym, czego potrzebujesz do stworzenia odpowiedniej marki pracodawcy i kampanii employer branding.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.