W działaniach employer brandingowych najczęściej skupiamy się na tym jak przyciągnąć pracowników i stać się pracodawcą idealnym.

 

Nie mamy tu na myśli tego, że jest to zły tok myślenia i masz się na tym nie koncentrować.

Pewnie wielu mówi Ci, że szerokie spojrzenie na świat to klucz do sukcesu. Jesteśmy od obalania mitów, więc odpowiadamy – no nie zawsze (niestety ?).

Okazuje się, że w przypadku grupy docelowej, np. odbiorców Twoich ogłoszeń o pracę, im bardziej skupisz się na konkretnej grupie docelowej i zamkniesz się jedynie na niej, tym większy sukces gwarantowany – to jeden z elementów strategii employer brandingowej, która jest niezbędna do usprawnienia twoich działań EB.

Prościej mówiąc, konieczne jest poszukanie brand persony, która odpowiada Twoim oczekiwaniom jeśli chodzi o profil pracownika.

Musisz wejść w jej skórę, pomyśleć o tym, czego potrzebuje i dopiero wtedy usiąść do pisania ogłoszenia. Jego treść powinna trafić do odbiorcy tak, by zdecydował się zaaplikować.

Nie chodzi tu tylko o benefity, ale również o oryginalny przekaz, dzięki któremu będzie tkwił w poczuciu, że praca u Ciebie = praca idealna. To podobny tryb działania jaki stosuje się w marketingu – wybierasz klientów, do których chcesz trafić, a wtedy wąska ścieżka jest lepsza niż zbyt szerokie patrzenie.

Nie jest to jednak tak proste. W obecnych czasach na rynek wkroczyło pokolenie Y, czyli millenialsi. Sprawa komplikuje się dlatego, że mają oni inne oczekiwania i przyzwyczajenia niż my, przez co ciężko nam jest zaakceptować i przyjąć ich punkt widzenia. Specjaliści podkreślają, że millenialsi nie tylko są wychowani w erze Internetu, ale też potrafią doskonale manipulować, przewidywać i nie ruszają ich triki reklamowe. Dlatego warto postawić na bycie prawdziwym – często jednym z pierwszym kroków może być przeprowadzenie rozmowy, podczas której po prostu poznajecie się nawzajem, a nie sztywnej, korporacyjnej rozmowy rekrutacyjnej.

Dlatego zabierając się do tworzenia ogłoszenia skierowanego do konkretnej grupy docelowej pamiętaj by – najprościej – „wejść w jego skórę”.

Jak to zrobić? Jednym z elementów może być zadanie pytań:

  • Kim chcesz, by byli Twoi potencjalni pracownicy?
  • Jacy są?
  • Co przyciąga ich do danej oferty? Czego oczekują od swojej pracy?
  • Jakiego pracodawcę cenią? Co jest dla nich ważne?
  • Gdzie szukają ofert pracy?

Następnie spróbuj napisać nową ofertę, mając ciągle na uwadze odpowiedzi, których sam sobie udzieliłeś. Możesz porównać je z Twoimi wcześniejszymi ogłoszeniami.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.