Ogłoszenia o pracę.
Jak pozyskać więcej aplikacji?
Ogłoszenia o pracę są i nadal będą jednym z najpopularniejszych narzędzi, za pomocą których pracodawcy komunikują się z potencjalnymi pracownikami. Jak zatem zwiększyć zainteresowanie kandydatów ofertą i uzyskać więcej wartościowych zgłoszeń? Koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami!
Ogłoszenia o pracę a employer branding
Ogłoszenie o pracę to kluczowe, a często jedyne narzędzie employer brandingowe, z którego korzystają firmy.
Badania największego serwisu ogłoszeń o pracę wskazują, że ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy. Blisko połowa ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników. W tym samym badaniu według 48% respondentów firmy powinny komunikować markę pracodawcy bezpośrednio w ofertach pracy. Dochodzimy więc do sedna sprawy.
Ogłoszenia o pracę.
Jak je tworzyć, aby aplikowali?
Wchodzę na jeden z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Wybieram obszar i region. Zatwierdzam swój wybór. Skanuję wzrokiem nagłówki, czytam lead i znajduję kilka interesujących ogłoszeń. Dodaję do „ulubionych” i otwieram jedno po drugim w zakładkach obok siebie. W marketingu korzysta się z tzw. badań disaster check – bezpośredniego porównania konceptów reklam czy produktów przed klientami/uczestnikami badania. Możemy sprawnie ocenić wizerunek kilku pracodawców, którzy konkurują ze sobą o te same talenty, na tym samym rynku. Warto wykonać taki eksperyment.
Wyjdź poza schemat. To nic nie kosztuje i nie trwa długo. Poniżej kilka wskazówek, z których warto skorzystać, przystępując do projektu ogłoszeń o pracę.
1. Stwórz atrakcyjny lead i CTA z obietnicą korzyści
Zaprezentuj się, powiedz o firmie coś ciekawego – coś, co będzie stanowić o jej unikalności. Niech to będą i dwa zdania, ale inspirujące! Podkreśl to, co masz najlepszego. Wyróżnij się. Drugim brakującym elementem jest zakończenie. Jednak nie chodzi tu o frazes w stylu: „Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji klikając w przycisk aplikowania”. Zakończenie powinno stanowić CTA, czyli „Call to Action” poprzedzone korzyścią, którą może zyskać pracownik, aplikując do naszej firmy.
2. Pisz treść ogłoszenia używając języka korzyści
„Rozwijaj z nami swoje pasje, kompetencje lub pozwól się dostrzec – prześlij swoje CV”. Pozostaje nam cały środek ogłoszenia, czyli: zakres obowiązków, wymagania, nasza oferta dla kandydata. Tutaj wszystko zależy od grupy docelowej ogłoszenia, od szczebla i charakteru stanowiska, a także od… naszego zaangażowania w tworzenie i copywriting oferty pracy.
Przedstaw zakres obowiązków i wymagania. Używaj czasowników, a nie równoważników zdań. Pisz w stronie czynnej. Używaj świeżego języka na przemian z branżowym. I nie spuszczaj z oka konkretów. Zawsze precyzuj wymagania najlepiej, jak możesz. Jasno zakomunikuj, jakie korzyści oferuje Twoja firma i jeżeli to możliwe, podaj informację o wynagrodzeniu. Teraz pozostaje Ci tylko część kreatywno-graficzna.
3. Atrakcyjnie opakuj to, co chcesz sprzedać
Postaraj się, aby Twoje ogłoszenie było „ładnie opakowane”. Wykorzystaj motyw lub elementy używane w komunikacji marketingowej Twojej firmy. Jeżeli produkty są znane konsumentom, porozmawiaj z działem marketingu, czy możesz skorzystać z ich haseł reklamowych lub lekko je zmodyfikować. Możesz wykorzystać charakterystyczne zdjęcie lub pokazać Twoich pracowników przy pracy. Pomoże to kandydatom „poczuć atmosferę” miejsca pracy, a Tobie zbudować pozytywny wizerunek firmy.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.