WYZWANIE:
Brak aplikacji. Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna pozyskująca kandydatów pasywnych na stanowisko kierowcy międzynarodowego C + E. Zaprojektowanie i wdrożenie dopasowanej do person strony Kariera.
Wyzwania branży TSL
Podobnie jak rozwój technologii wpływa na popyt na inżynierów i programistów, tak również rosnące potrzeby logistyczne oraz globalizacja wymagają odpowiedniego dostępu do wykwalifikowanych kierowców międzynarodowych. To sprawia, że konkurencja między firmami transportowymi o te talenty jest coraz większa.
W odpowiedzi na to wyzwanie, firma Boekestijn Transport, europejski lider rozwiązań transportowych, zwróciła się do nas z prośbą o pomoc w rekrutacji takich specjalistów. Celem było dotarcie nie tylko do TG z Polski, lecz również z Ukrainy, Białorusi i Mołdawii.
Koncept strategiczno-kreatywny
W kampanii online skierowanej do mieszkających w Polsce kandydatów z zagranicy, postawiliśmy na prosty język, mówiący wprost o korzyściach z pracy dla Boekestijn Transport. I tak też, hasło “Komfortowo” stało się claimem przewodnim realizacji, podkreślając to, co najistotniejsze dla wskazanej TG – komfort pracy i dostęp do udogodnień w ramach pojazdu służbowego.
Następnie, ponieważ realizowana kampania obejmowała kilka rozproszonych i zróżnicowanych grup odbiorczych, uwzględniliśmy ich odmienne profile w kryteriach targetowania celem zmaksymalizowania efektywności reklam.
Wizerunkowo-rekrutacyjny landing page
Zgromadzony wskutek uruchomienia kampanii performance ruch w postaci przedstawicieli TG został w całości skierowany na wizerunkowo-rekrutacyjny landing page – stronę kariera. W trakcie jego projektowania nasi eksperci uwzględnili ścieżkę UX/UI wskazanej TG oraz zadbali o odpowiedni Candidate Experience. W ten sposób mogliśmy poprowadzić użytkownika krok po kroku, od bogatej oferty benefitów i korzyści zachęcających do zgłębienia wiedzy na temat marki pracodawcy, aż do aplikacji. Prosta aplikacja możliwa poprzez urządzenia mobilne była kluczowym elementem strategii.
Dodatkowo, pełna responsywność strony miała przełożenie na satysfakcjonujący współczynnik konwersji, mający swoje źródło właśnie w użytkownikach mobile.
Prawie 300 aplikacji pasywnych kandydatów!
Nasza strategia komunikacyjna odniosła zamierzony rezultat – z samej kampanii online, która trwała 3 miesiące, pozyskaliśmy ponad 40,000 wyświetleń. A dzięki przemyślanemu przekazowi oraz konsekwentnemu budowaniu świadomości marki wśród grupy docelowej, aż 278 potencjalnych kandydatów zainteresowało się ofertą Partnera i złożyło swoją aplikację na wskazane stanowisko.