Stworzenie koncepcji onboardingu dowartościowującego pracowników oraz zwiększającego jakość employee experience.
W tworzeniu naszej strategii wyszliśmy od aktualnej linii komunikacji marketingowej Douglas. Zdiagnozowaliśmy jej kluczowe elementy i połączyliśmy z ideą doceniania pracowników już od pierwszego dnia w firmie.
Background big idea
Rozpoczęliśmy od analizy customer experience w perfumerii. Dzięki wiedzy, zaangażowaniu i profesjonalnemu doradztwu konsultantów możemy mówić o unikalnym dla Douglas customer experience. Paralelnie do komunikacji marketingowej, częściowo opierającej się na osobach ze świata show businessu, doradcy stają się „influencerami” dla klientów perfumerii. Dodatkowo zauważyliśmy, że doradcy są “przewodnikami” dla klientek po świecie #forwardbeauty (w duchu marketingowego tagline’u/hashtagu). To dlatego musimy dać pracownikom poczucie dowartościowania/docenienia oraz “wpływu na życie” klientek Douglas. To niezwykle bardzo ważne dla głównej grupy docelowej.
Koncepcja
Anna, Magda, Agata
#forwardbeauty influencer,
beauty guide
Jak osiągnąć nasz cel?
Pozytywne employee experience tworzymy wielowarstwowo. Używamy języka i stylu komunikacji employer brandingowej spójnych z komunikacją marketingową. Narzędzia onboardingowe, które według nas wzmocnią doświadczenia nowych pracowników to “przewodnik” (handbook, list powitalny) i gadżet wspierający (bidon filtrujący na wodę) plus zestaw kosmetyków marki własnej. Skąd pomysł na bidon? Chcemy się odwołać do wiedzy o świadomej pielęgnacji – skórę należy nawilżać także od środka. To świadomy przejaw #forwardbeauty.
Język i styl komunikacji employer brandingowej
Koncept komunikacyjny opraliśmy na wieloznaczności i pojemności słowa guide.
Guide to:
- przewodnik jako osoba = doradca klienta w drogerii
- przewodnik jako materiał drukowany = handbook przekazywany przy onboardingu oraz katalog kosmetyków marki własnej
Narzędzia onboardingowe – jak tworzymy doskonałe employee experience już na etapie onboardingu?
Poprzez język i styl komunikacji, dopasowany do potrzeb grupy docelowej, tworzymy unikalne/pozytywne employee experience. Doceniamy i wzmacniamy – kluczowe w realizacji nowej strategii Douglas – postawy pracowników. Najważniejsi są pracownicy, bez nich nie ma customer experience klientów. A to wszystko spójne z przekazem marketingowym.
Dzięki koncepcji graficznej handbooka, uwzględniającej produkty marki własnej, podprogowo wzmacniamy przekaz i szerzymy znajomość marki własnej oraz rozkochujemy w niej pracowników. Przekazujemy list powitalny, w którym najważniejszy jest adresat i emocjonalny copywriting treści. Narzędzie w postaci handbooka jest nośnikiem, który – oprócz treści związanych z pracą – zawiera praktyczne i modne elementy life plannera (takie jak porady, cytaty motywacyjne).
Wspieramy dbanie o piękno pracowników, promując ważną dla nich postawę jakim jest właściwe nawadnianie organizmu.