WYZWANIE:
Przyciągnięcie i zatrudnienie kilkuset specjalistów technicznych w latach 2021- 2023.
ROZWIĄZANIE:
Zbudowanie brand awareness i wzmocnienie pozycji marki w Dolinie Lotniczej za pomocą multichannelowej kampanii. Wsparcie rekrutacji poprzez dotarcie do kandydatów pasywnych.
Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami z branży przemysłowej?
Postępujący rozwój branży lotniczej, przekładający się na zwiększone zapotrzebowanie na specjalistów z wielu obszarów, w tym także MRO (ang. Maintenance, Repair, Overhaul) i inżynierii przemysłowej, zmusza organizacje z tego sektora do bardziej strategicznego podejścia w działaniach EB i rekrutacyjnych. Tym bardziej, że konkurencja o talenty w Dolinie Lotniczej jest duża.
Jak więc zwiększyć widoczność marki i pozyskiwać najlepszych kandydatów na rynku? Tak, jak to zrobiło EME Aero, jedno z największych i najnowocześniejszych centrów serwisujących silniki lotnicze na świecie!
Firma skorzystała z naszej ekspertyzy oraz know-how i przeprowadziła wielokanałową kampanię wizerunkowo-rekrutacyjną.
Jak zwiększyć świadomość marki w Dolinie Lotniczej?
W celu efektywnego zareagowania na zidentyfikowane potrzeby firmy, przeprowadziliśmy szczegółową analizę otoczenia. Dzięki niej, opracowaliśmy strategię employer branding dostosowaną do rzeczywistych oczekiwań i wyzwań organizacji. Wykorzystaliśmy w niej pełen wachlarz narzędzi cyfrowych, aby skrojone na miarę rozwiązania wzbogaciły wizerunek marki zgodnie z jej potrzebami.
Strzałem w dziesiątkę było uruchomienie kampanii reklamowych na najbardziej chłonnych platformach, takich jak Facebook, Youtube i Google, uzupełnione wykorzystaniem potencjału narzędzi outdoor.
Jak przygotować kampanię wizerunkową w warstwie wizualnej?
W warstwie wizualnej wykorzystaliśmy duży rozmiar fontu w żywym, żółtym odcieniu, który w połączeniu ze starannie wyselekcjonowanymi ujęciami zdjęć obecnych pracowników, stworzył dynamiczny, przykuwający wzrok obraz. Poszczególne znaki zostały wpisane w widniejący na grafice silnik, co uwypukliło tekst, dając wrażenie trójwymiarowości. Było to celowe działanie – chcieliśmy podkreślić nowoczesny wymiar technologii stosowanych w zakładzie oraz zaznaczyć eksperckość EME Aero w dziedzinie lotnictwa.
Reklamy outdoorowe
Aby zapewnić masowy zasięg oddziaływania i dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych kandydatów, jednym z elementów, które zastosowaliśmy w naszej kampanii, był outdoor, czyli reklama zewnętrzna. W jej ramach powstały billboardy i citylighty w strategicznych punktach styku z grupą docelową oraz backlight na lotnisku w podrzeszowskiej Jasionce, miejscowości, w której zlokalizowany jest zakład EME Aero.
Co musisz wiedzieć o dobrym marketingu rekrutacyjnym?
Nasi eksperci digital i performance wdrożyli kompleksową strategię komunikacji opartą na kilku dopasowanych do celów biznesowych organizacji odsłonach kampanii, które zostały skonfigurowane i uruchomione na Facebooku, Youtube i Google.
Projektując je, uwzględniliśmy odmienne profile kandydatów, co pozwoliło nam precyzyjnie dostosować kryteria targetowania. Ponadto, wykorzystując nasze bogate doświadczenie w obszarze marketingu cyfrowego, zdefiniowaliśmy kluczowe słowa kluczowe związane z konkretnymi stanowiskami i procesem poszukiwania pracy, co w efekcie umożliwiło nam skuteczniejsze dotarcie do wyselekcjonowanych grup specjalistów.
Wyniki kampanii
Zrealizowana kampania employer branding wsparła realizację celu rekrutacyjnego. Wskutek przeprowadzonych działań, nasza reklama dotarła łącznie do ponad 1 mln osób, a EME Aero przybliżyło się do realizacji swojego planu.