WYZWANIE:
Przyciągnięcie i zatrudnienie 120 wykwalifikowanych elektromechaników w rozproszonej strukturze organizacyjnej. Brak aktywnych kandydatów. Niskie zainteresowanie ofertami.
ROZWIĄZANIE:
Multichannelowa kampania rekrutacyjna online oraz projekt i wdrożenie strony Kariera. Zbudowanie świadomości marki pracodawcy na lokalnych rynkach.
Branża automotive a trudny rynek pracy
W związku z globalnymi przemianami przemysłowymi, jednym z największych problemów w branży automotive jest niedobór wysokowykwalifikowanych specjalistów, zwłaszcza w obszarach nowych technologii, takich jak pojazdy autonomiczne czy elektryczne. Dodatkowo, przez powszechny wizerunek branży i związane z nim stereotypy, może być ona postrzegana jako mniej atrakcyjna dla młodszych kandydatów.
Biorąc wszystko to pod uwagę, firmy motoryzacyjne muszą działać aktywnie, aby zbudować atrakcyjny employer brand, identyfikowany z rozwojowym środowiskiem pracy.
Dobrze wie o tym MAN Truck & Bus Polska, jeden z wiodących europejskich producentów pojazdów użytkowych. Marka skorzystała z naszego digitalowego doświadczenia oraz know-how i przeprowadziła wielokanałową kampanię wizerunkowo-rekrutacyjną, z której ruch skoncentrowaliśmy na zaprojektowanej i wdrożonej przez nas stronie Kariera.
Strategia zwiększenia widoczności marki pracodawcy na rynku automotive
Szczegółowa analiza potrzeb biznesowych firmy pozwoliła nam opracować szytą na miarę strategię employer branding, której potencjał wykorzystaliśmy, wdrażając szereg narzędzi digital. Wśród nich nie zabrakło kluczowych działań cyfrowych: kampanii online w takich ekosystemach, jak Google, oraz autorskiej strony Kariera.
W kontekście rosnącej roli elektromobilności, nasza kampania miała na celu podkreślenie technologicznego wymiaru zawodów mechanika i elektryka.
Przyjęty w ramach strategii komunikacji claim: „Elektromechanicznie Przyszłościowi”, nie tylko podkreślał synergiczne połączenie obu tych obszarów specjalizacji, ale również wskazywał na konkretną wartość dla grupy docelowej, dla której długoterminowe perspektywy zawodowe były istotnym czynnikiem w procesie decyzyjnym. A to nie koniec.
Poprzez nawiązanie do pojazdów elektrycznych znajdujących się w portfolio MAN, slogan dodatkowo wzmacniał spójność przekazu, budując silne skojarzenia z zaawansowaną technologią i innowacyjnym podejściem do motoryzacji, z jakimi identyfikuje się Partner.
Jak budować pozytywny Candidate Experience na stronie Kariera?
Poza uruchomieniem kampanii digital performance, naszym głównym celem było stworzenie strony Kariera, która nie tylko efektywnie gromadzi wszystkie niezbędne informacje dotyczące procesu rekrutacji w firmie, ale także zapewnia wyjątkowy Candidate Experience. Dlatego już w fazie projektowej uwzględniliśmy najnowsze standardy UX/UI, aby zagwarantować optymalną użyteczność i atrakcyjność strony. W rezultacie powstał wielofunkcyjny hub rekrutacyjny, który skupił cały ruch z kampanii online.
Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i przejrzystej prezentacji informacji o firmie, wzmocniliśmy pozytywne wrażenia związane z marką pracodawcy. W ten sposób nasza strona stała się nie tylko skutecznym narzędziem rekrutacyjnym, ale również wizytówką Partnera.
Optymalizacja kampanii performance i wskaźniki na stronie Kariera
W ramach działań digital performance, priorytetowo traktujemy definiowanie celów z uwzględnieniem różnych mediów oraz wiedzy o personie. W kampanii online skoncentrowaliśmy więc się na jeszcze głębszym zrozumieniu dynamiki rynku automotive.
Wiemy, że lokalizacja i kontekst geograficzny mają istotny wpływ na sposób poszukiwania pracy oraz na oczekiwania potencjalnych kandydatów. Dlatego w trakcie kampanii skupiliśmy się na identyfikacji kluczowych keywordsów, które były najczęściej wyszukiwane w konkretnych aglomeracjach miejskich, a następnie na ich rozwinięciu.
W przypadku MAN było to rozszerzenie keyphrases, takich jak m.in. „man praca” o synonimy i powiązane frazy, na przykład „man oferty pracy” itd.
Jednocześnie, nasze doświadczenie w optymalizacji konwersji pozwoliło nam na ciągłe dostosowywanie strategii w oparciu o analizę danych oraz reakcje użytkowników, co skutkowało finalnie znaczącym wzrostem liczby kliknięć na stronie Kariera!
Jak kampania performance może realizować cele biznesowe firmy?
Działania podjęte w ramach kampanii performance przyniosły pożądane efekty, obejmujące zatrudnienie oczekiwanej liczby wykwalifikowanych elektromechaników oraz wpłynęły pozytywnie na szeroki zakres aspektów biznesowych firmy.
Zwiększona wydajność operacyjna, wynikająca z efektywnej rekrutacji i zatrudnienia właściwych kandydatów, przyczyniła się do optymalizacji procesów wewnętrznych, co w konsekwencji poprawiło działania produkcyjne i wzmocniło konkurencyjność marki. W rezultacie kampania nie tylko spełniła cele rekrutacyjne, ale też przyczyniła się do budowy strategicznej przewagi konkurencyjnej, umożliwiając dalszą ekspansję firmy.