WYZWANIE:
Zwiększenie retencji zespołów oraz realizacja celów biznesowych organizacji poprzez podniesienie zaangażowania i motywacji do pracy wśród obecnych pracowników.
ROZWIĄZANIE:
Angażująca komunikacja wewnętrzna w ramach cyklicznego wydarzenia, Miesiąca Doceniania Pracowników.
Wyzwania branży produkcyjnej
Utrzymanie doświadczonych, wdrożonych w swoje funkcje pracowników to jedno z największych wyzwań firm produkcyjnych. Podobnie, jak ich motywowanie celem osiągania konkretnych wyników. Ostatecznie, wypełniające lukę w kadrze działania rekrutacyjne i onboardingowe wymagają zarówno nakładów czasowych, jak i finansowych, i utrudniają skuteczne realizowanie celów biznesowych organizacji.
Dlatego aby stać się pracodawcą z wyboru, organizacje muszą podchodzić kreatywnie do strategii employer branding i działać aktywnie na motywatory i potrzeby pracowników.
Doskonałym tego przykładem jest firma Umicore, światowy lider w produkcji katalizatorów kontrolujących emisję spalin oraz ekspert technologii materiałowej i recyklingu. W ramach zwiększania retencji zespołów i podnoszenia ich motywacji do pracy, już kolejny rok z rzędu uruchomił z naszą pomocą kampanię, która zwiększa lojalność pracowników i pomaga realizować cele biznesowe firmy.
Zwiększenie retencji zespołów w firmie produkcyjnej
Ponieważ poczucie docenienia ze strony pracodawcy i zespołu oraz przyjazna atmosfera w miejscu pracy odgrywają dużą rolę w zakresie czynników zwiększających lojalność i zadowolenie pracowników, postanowiliśmy ponownie je ugruntować w komunikacji wewnętrznej. Dlatego w ramach Dnia Doceniania Pracownika, który wypada zawsze w pierwszy piątek marca, już trzeci rok z rzędu przedłużyliśmy jego świętowanie do miesiąca.
W ten sposób przez cały marzec firma mogła wychodzić do pracowników z aktywnościami, w których skupiliśmy się na aspekcie docenienia.
Angażująca komunikacja wewnętrzna
Ponieważ główną grupą docelową kampanii byli pracownicy blue collars, wybraliśmy dopasowane do tej TG, najskuteczniejsze kanały dotarcia:
- doceniające plakaty z wizerunkiem pracowników,
- wyrażające wdzięczność animacje wyświetlane na firmowych monitorach,
- vouchery na darmowy relaks w kinie,
- dedykowane mailingi i wpisy na intranecie,
dzięki którym mogliśmy skutecznie docierać z przekazem w najważniejszych punktach styku z TG, m.in. na hali produkcyjnej i w kantynie oraz online.
Dodatkowym czynnikiem zwiększającym atrakcyjność materiałów promocyjnych, było wyjątkowe KV, które wykorzystywało wykonane w trakcie profesjonalnej sesji zdjęcia pracowników.
Plebiscyt na Najlepszego Pracownika
Elementem zwieńczającym wszystkie edycje Miesiąca Doceniania Pracowników był plebiscyt, w którym pracownicy sami typowali zwycięzców w trzech kategoriach:
- Safety Hero
- Problem Solver
- Best Friend
Z jednej strony miał on charakter doceniający, przekładając się bezpośrednio na poziom przywiązania zespołu do marki pracodawcy, a z drugiej – dawał pracownikom przestrzeń i poczucie sprawczości, bo to ONI typowali zwycięzców w ramach głosowania.
Oczywiście, by każdy z uczestników czerpał przyjemność z udziału, firma przekazała symboliczne upominki w ręce wszystkich biorących udział w plebiscycie. Dla zwycięzców przygotowano ponadto wyrażające wdzięczność dyplomy.
Zwiększenie wydajności produkcyjnej
Pozytywne nastroje wywołane świadomym docenianiem pracy zespołu trwały jeszcze długo po zakończeniu kampanii. W efekcie firma odnotowała znaczący wzrost zaangażowania pracowników, a ponadto zwiększyła swoją zdolność do ich zatrzymania. W efekcie wzmocniła swój wizerunek pracodawcy, zmniejszyła konieczność pozyskania nowych specjalistów, a także podniosła wydajność produkcyjną.