WYZWANIE:

Zwiększenie retencji zespołów oraz realizacja celów biznesowych organizacji poprzez podniesienie zaangażowania i motywacji do pracy wśród obecnych pracowników.

 

ROZWIĄZANIE:

Angażująca komunikacja wewnętrzna w ramach cyklicznego wydarzenia, Miesiąca Doceniania Pracowników.

Case of the day:

Wyzwania branży produkcyjnej

Utrzymanie doświadczonych, wdrożonych w swoje funkcje pracowników to jedno z największych wyzwań firm produkcyjnych. Podobnie, jak ich motywowanie celem osiągania konkretnych wyników. Ostatecznie, wypełniające lukę w kadrze działania rekrutacyjne i onboardingowe wymagają zarówno nakładów czasowych, jak i finansowych, i utrudniają skuteczne realizowanie celów biznesowych organizacji.

Dlatego aby stać się pracodawcą z wyboru, organizacje muszą podchodzić kreatywnie do strategii employer branding i działać aktywnie na motywatory i potrzeby pracowników.

Doskonałym tego przykładem jest firma Umicore, światowy lider w produkcji katalizatorów kontrolujących emisję spalin oraz ekspert technologii materiałowej i recyklingu. W ramach zwiększania retencji zespołów i podnoszenia ich motywacji do pracy, już kolejny rok z rzędu uruchomił z naszą pomocą kampanię, która zwiększa lojalność pracowników i pomaga realizować cele biznesowe firmy.

Zacznij z nami

Zwiększenie retencji zespołów w firmie produkcyjnej

Ponieważ poczucie docenienia ze strony pracodawcy i zespołu oraz przyjazna atmosfera w miejscu pracy odgrywają dużą rolę w zakresie czynników zwiększających lojalność i zadowolenie pracowników, postanowiliśmy ponownie je ugruntować w komunikacji wewnętrznej. Dlatego w ramach Dnia Doceniania Pracownika, który wypada zawsze w pierwszy piątek marca, już trzeci rok z rzędu przedłużyliśmy jego świętowanie do miesiąca.

W ten sposób przez cały marzec firma mogła wychodzić do pracowników z aktywnościami, w których skupiliśmy się na aspekcie docenienia.

Zacznij z nami

Angażująca komunikacja wewnętrzna

Ponieważ główną grupą docelową kampanii byli pracownicy blue collars, wybraliśmy dopasowane do tej TG, najskuteczniejsze kanały dotarcia:

  • doceniające plakaty z wizerunkiem pracowników,
  • wyrażające wdzięczność animacje wyświetlane na firmowych monitorach,
  • vouchery na darmowy relaks w kinie,
  • dedykowane mailingi i wpisy na intranecie,

dzięki którym mogliśmy skutecznie docierać z przekazem w najważniejszych punktach styku z TG, m.in. na hali produkcyjnej i w kantynie oraz online.

Dodatkowym czynnikiem zwiększającym atrakcyjność materiałów promocyjnych, było wyjątkowe KV, które wykorzystywało wykonane w trakcie profesjonalnej sesji zdjęcia pracowników.

Zacznij z nami

Plebiscyt na Najlepszego Pracownika

Elementem zwieńczającym wszystkie edycje Miesiąca Doceniania Pracowników był  plebiscyt, w którym pracownicy sami typowali zwycięzców w trzech kategoriach:

  • Safety Hero
  • Problem Solver
  • Best Friend

Z jednej strony miał on charakter doceniający, przekładając się bezpośrednio na poziom przywiązania zespołu do marki pracodawcy, a z drugiej – dawał pracownikom przestrzeń i poczucie sprawczości, bo to ONI typowali zwycięzców w ramach głosowania.

Oczywiście, by każdy z uczestników czerpał przyjemność z udziału, firma przekazała symboliczne upominki w ręce wszystkich biorących udział w plebiscycie. Dla zwycięzców przygotowano ponadto wyrażające wdzięczność dyplomy.

Zacznij z nami

Zwiększenie wydajności produkcyjnej

Pozytywne nastroje wywołane świadomym docenianiem pracy zespołu trwały jeszcze długo po zakończeniu kampanii. W efekcie firma odnotowała znaczący wzrost zaangażowania pracowników, a ponadto zwiększyła swoją zdolność do ich zatrzymania. W efekcie wzmocniła swój wizerunek pracodawcy, zmniejszyła konieczność pozyskania nowych specjalistów, a także podniosła wydajność produkcyjną.

Zacznij z nami