Strona kariery: co powinna zawierać?
Dobra prezentacja firmy przed kandydatami to jeden z podstawowych celów każdej organizacji, której zależy na skutecznych działaniach employer brandingowych. Jednym z podstawowych elementów poprawnego employer brandingu jest firmowa strona kariery, stworzona do pozyskiwania talentów. Chcesz wiedzieć, jak samodzielnie zaprojektować i uzupełnić stronę kariery? Czytaj dalej.
Strona kariery jako marka pracodawcy
Jako samodzielna strona, zakładka kariery zyskuje na profesjonalizmie i sugeruje poważne podejście do pracowników. To świetne narzędzie przy działaniach wizerunkowych. Bardzo dużo międzynarodowych korporacji stopniowo odchodzi od uproszczonej zakładki kariera na rzecz rozbudowanych stron z propozycjami wartości, ofertami pracy i staży, ścieżkami kariery.
Badania Deloitte pokazują, że dla 64% badanych istotne jest, by ich pracodawca posiadał stronę kariery. Dlatego warto w nią zainwestować. Nie można dać kandydatowi poczucia, że strona kariery jest tylko wizytówką firmy. On wchodzi na nią z myślą o nowej pracy i jeśli nie dostanie tego, czego szuka, opuści ją.
Kluczowym elementem strategii employer brandingowej jest zaproponowanie potencjalnemu kandydatowi EVP, czyli unikalnej wartości pracodawcy. To główny czynnik, który decyduje czy potencjalnego kandydata zainteresuje dana organizacja. Składa się na niego wizerunek pracodawcy jako całość: od działań pokazujących pracodawcę proponującego programy stażowe oraz możliwości awansów, aż po zaprezentowanie work-life balance.
Employer Brand International przeprowadził badania, z których wynika, że do najcenniejszych części EVP należy interesująca praca i rozwój kariery. Dlatego tak istotne jest ukazanie tych wartości na stronie kariery.
Z czego składa się strona kariery?
- Przejrzysty układ i szatę graficzna zachęcająca do przeglądania. Według badań, w 80% koncentrujemy się na tym, co znajdziemy przy pierwszej odsłonie witryny. Odpowiednia grafika i przekonujący copywriting łącznie sprawią, że kandydat zostanie na stronie.
- Bezpośredni zwrot do odbiorcy na stronie głównej sugerujący, że „to właśnie Ciebie szukamy”.
- Oferty pracy, aktualności z życia firmy, newsletter, możliwość kontaktu i zadawania pytań.
- Wszystkie informacje dotyczące kultury organizacyjnej oraz jej misji.
- Poprawność techniczna i właściwe kodowanie, zwłaszcza w wersji mobilnej, czyli digital na wysokim poziomie. Jeśli nie jesteś w stanie stworzyć własnymi zasobami profesjonalnej strony, pamiętaj, że możesz zwrócić się do profesjonalnych agencji employer brandingowej.
- Informacja o benefitach, wysokości zarobków oraz możliwej ścieżce rozwoju.
Twoja idealna zakładka kariery
Tysiące ofert, tysiące firm, tysiące stron kariery. I nagle pojawia się Twoja. Interesująca, ciekawa w przekazie. Łatwo można się po niej poruszać i znaleźć potrzebne informacje o firmie, a przede wszystkim oferty pracy. Badania ADP Research Institute pokazują, że dla pracowników najistotniejsze jest poczucie docenienia, ważności i bezpieczeństwa. Dlatego im bardziej da się im to poczucie, tym chętniej zaaplikują.
Na koniec – niech Twoja propozycja będzie dedykowana wszystkim: studentom, ale i doświadczonym specjalistom. To kształtuje pozytywny wizerunek pracodawcy. I pamiętaj – nie ma nic gorszego, niż zobaczenie na jakiejkolwiek stronie kariery – „Brak aktualnych ofert pracy.”
Potrzebujesz atrakcyjnej firmowej strony kariera? Napisz do nas, a wspólnie porozmawiamy o tym, czego potrzebujesz, aby przyciągać odpowiednich kandydatów do swojej firmy.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.