Strona kariery: 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

W trakcie szukania pracy kandydaci opierają się nie tylko na tym, co pracodawca podaje w ogłoszeniu, lecz również na tym, co sobą reprezentuje. W tym celu prześwietlają organizację, analizując publikacje na firmowych profilach, a przede wszystkim na stronie WWW. Strona kariery jest więc elementem niezbędnym w procesie rekrutacji. O tym, jak zbudować idealną stronę kariery, przeczytasz w naszym artykule.
rece-trzymajace-telefon-komorkowy-mobilna-wersja-strona-kariery-na-telefonie

Zasada #1

Daj się znaleźć

Istnieje wiele sposobów na to, aby zwiększyć atrakcyjność strony kariery, jednak żadna z tych praktyk nie będzie miała znaczenia, jeśli widoczność Twojej witryny będzie pozostawiać wiele do życzenia.

Upewnij się, że po wpisaniu odpowiednich haseł w wyszukiwarce pojawia się Twoja oferta, a wraz z nią – Twoja strona kariery. Frazami, które kandydaci wprowadzają najczęściej, są “Praca w (nazwa firmy)” – w przypadku znanych marek, oraz “Praca (nazwa stanowiska)” w szerszych wyszukiwaniach.

Jeżeli jesteś mniej znaną marką pracodawcy, musisz się trochę postarać, aby zaraz po wprowadzeniu hasła “Praca (nazwa stanowiska)” wyświetliła się Twoja oferta. Jest to jednak możliwe. W tym celu dowiedz się, czego szukają Twoi kandydaci i upewnij się, że Twoja witryna i oferty są skonfigurowane tak, aby mogli je znaleźć. Pomocne może okazać się tutaj wsparcie specjalisty SEO.

Strona kariery na Twoją stronę WWW gotowa w 1 tydzień! Dowiedz się więcej.

Zasada #2

Bądź spójny

Ładny szablon zakładki to nie wszystko. Liczy się spójność. Dlatego w trakcie projektowania swojej strony kariera pamiętaj o identyfikacji wizualnej Twojej marki. To niezwykle ważne, by dostarczać kandydatom spójny przekaz.

W tym miejscu liczą się nie tylko kolory lub fonty, lecz także tonality, czyli sposób, w jaki zwracasz się do kandydatów, oraz sam komunikat.

specjalisci-designerzy-pracujacy-nad-strona-kariery-dla-firm

Zobacz nasz projekt strony kariera dla Porsche Inter Auto Polska.

Zasada #3

Miej misję

Misja Twojej firmy wraz z jej EVP, czyli konkretną propozycją wartości, powinna rezonować z tym, co podajesz na swojej witrynie. Wartości, którymi kieruje się Twoja organizacja, to także wartości, które chce poznać kandydat. Musi bowiem sprawdzić, czy pasuje do kultury Twojej firmy. Jeżeli nie znajdzie wystarczająco silnego EVP, istnieje ryzyko, że poszuka pracy gdzie indziej.

Dlatego nie wstydź się mówić otwarcie w swojej komunikacji, co napędza Twoja organizację do działania, jakie wartości wyznaje oraz do czego dąży.

trzymajace-sie-w-gescie-solidarnosci-rece-pracownikow-konczacych-prace-nad-strona-kariery

Zasada #4

Zadbaj o łatwą aplikację

Wyobraź sobie następującą sytuację: idealny kandydat odwiedza Twoją stronę kariery, znajduje ją z łatwością, bo wcześniej zadbałeś o krok 1. i zoptymalizować swoją witrynę, aby była przyjazna w wyszukiwaniu. Następnie zapoznaje się z jej treścią – w jego oczach jesteś pracodawcą, dla którego warto pracować. Wartości Twojej organizacji silnie rezonują z tym, co sam wyznaje. Teraz pozostaje mu jedynie znaleźć aktualne oferty pracy. I pojawia się problem.

Jeśli Twoja strona kariery nie jest intuicyjna i nie ułatwia nawigacji, kandydat szybko straci zainteresowanie i pójdzie gdzie indziej. Dlatego zadbaj o dobrą widoczność Twoich ofert na stronie. Hasła typu “Pracuj z nami!” lub “Dołącz do nas” pozwolą łatwo oznakować aktualne ogłoszenia.

Poza nimi ważny jest również sam proces aplikacyjny. Powinien być tak prosty, jak to tylko możliwe. W tym celu rozważ integrację z systemem ATS, który zapewni Twoim kandydatom dobry Candidate Experience. A rekruterom ułatwi pracę!

Więcej o idealnej stronie kariery pisaliśmy tutaj.

Zasada #5

Pamiętaj o użytkownikach

Użytkownik, czyli Twój kandydat, to osoba, dla której tworzysz zakładkę oraz znajdujące się na niej treści. Zwłaszcza te drugie muszą ułatwiać kandydatowi poruszanie się po stronie oraz więcej.

Pamiętaj, by na Twojej stronie nie zabrakło informacji, których może poszukiwać potencjalny kandydat. Pamiętaj też, aby podawać je w ciekawy i zróżnicowany sposób. Tylko to pozwoli Ci zatrzymać go na dłużej i zwiększy szansę na aplikację.

pracownicy-w-biurze-pracujacy-nad-strona-kariery-dla-klineta
Najlepsze praktyki w procesie projektowania strony kariera zaczynają się od podstaw – dobrej konfiguracji i SEO. Potem jest już tylko zaangażowanie i autentyczność, za pomocą których zbudujesz pozytywny Candidate Experience i zwiększysz ilość wpływających CV. By Ci to ułatwić, stworzyliśmy unikalne narzędzie – gotową stronę kariery, którą samodzielnie zaprojektujesz i wdrożysz w kilka dni! Więcej informacji tutaj.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.